Στον «αέρα» ο δρόμος που συνδέει την Χρυσή Ακτή με τους Αγίους Αποστόλους

0
50

Ανά πάσα στιγμή μπορεί να προχωρήσει η αποξήλωση του δρόμου που συνδέει την Χρυσή Ακτή με τους Αγίους Αποστόλους στα Χανιά, μετά την απόφαση του Πρωτοδικείου Χανίων να απορρίψει την αίτηση του Δήμου Χανίων για προσωρινή διαταγή, έως ότου η αρμόδια επιτροπή της Αποκεντρωμένης εξετάσει το αίτημα του Δήμου για επανακαθορισμό των ορίων αιγιαλού.

Η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων θα γίνει τον επόμενο Μάρτιο. Ωστόσο έως τότε δεν ισχύει η νομική προστασία για την διατήρηση του δρόμου που σημαίνει ότι οι δύο εργολάβοι πρέπει να εκτελέσουν την εντολή αποξήλωσης που έχουν λάβει σε εφαρμογή του πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής
Ιστορικό
Θυμίζουμε ότι μετά από προσφυγή δύο κατοίκων της περιοχής, η Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου έχει ζητήσει την αποξήλωση του δρόμου και το Μονομελές Πρωτοδικείο Χανίων, έχει διατάξει αποζημίωση του Δήμου προς το Ελληνικό Δημόσιο, δεχόμενο πως το επίδικο τμήμα που συνδέει τις δύο περιοχές, είναι κατασκευασμένο πάνω στον αιγιαλό.
Τον Ιούλιο του 2016 η ΔΕΥΑΧ έκανε ασφαλιστικά λόγω μιας πληροφορίας που έφτασε στην επιχείρηση ότι επρόκειτο να αποξηλωθεί ο δρόμος, αιτούμενη την αναστολή της συγκεκριμένης εντολής που έχει δοθεί στην εταιρεία «Τομές» από την πρώην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου και με το επιχείρημα ότι κάτω από τον δρόμο, βρίσκονται δύο αγωγοί λυμάτων, οπότε, το ξήλωμα, θα προξενούσε μεγάλη ζημιά.
Η υπόθεση σύμφωνα με τους νομικούς, είναι αρκετά σύνθετη, καθώς αφορά την σύνδεση των δύο περιοχών κι έτσι έχουν εμπλακεί και τρίτοι, ανάμεσά τους εκατέρωθεν ιδιοκτήτες που ζητάνε είτε να φύγει είτε να μείνει ο δρόμος αλλά και ο Δήμος Χανίων, το Επιμελητήριο, το Αστικό και Υπεραστικό ΚΤΕΛ, η Ένωση Ξενοδόχων και ο σύλλογος ταξί.
Όπως υποστηρίζουν, μέσα στα 21 αυτά χρόνια που έχει ασφαλτοστρωθεί ο δρόμος, έχουν δημιουργηθεί κάποιες καταστάσεις οικονομικές και εμπορικές, έχουν χτιστεί κατοικίες ενώ οι κάτοικοι θέτουν και θέμα ασφαλείας. Το δε μονοπάτι, υπήρχε στην περιοχή εδώ και πάνω από 80 χρόνια.
«Με αυτό που ζητάνε, δημιουργούν πολύ περισσότερα προβλήματα από αυτά που πάνε να λύσουν» τόνισε μιλώντας σε δημοσιογράφους ο κ. Γιώργος Χριστοδουλάκης, κάτοικος της περιοχής και προσέθεσε πως οποιαδήποτε παρέμβαση στην περιοχή θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένου σχεδιασμού καθώς εγείρονται και σημαντικά θέματα ασφαλείας»
«Υποτίθεται πως θέλουν να προστατευτεί το περιβάλλον και ο αιγιαλός κι όμως όταν ξεκίνησαν εκσκαφές στο σημείο, βρέθηκαν οι βόθροι των κτηρίων πάνω στον υποτιθέμενο αιγιαλό» προσέθεσε ο κ. Γιώργος Γεωργακάκης.
Πάντως, σύμφωνα με νομικούς, αυτές οι περιπέτειες θα είχαν αποφευχθεί, εάν οι προηγούμενες δημοτικές Αρχές, Νέας Κυδωνίας και έπειτα Χανίων, εκμεταλλευόμενες το θεσμικό πλαίσιο, είχαν προχωρήσει σε επανακαθορισμό των ορίων του αιγιαλού.