Έρευνα: Πως ο Δήμος Χερσονήσου αναπτύσσει το τουριστικό προϊόν – σύγκριση με τον Δήμο Αποκορώνου

0
165

Πρόκειται για έναν από τους πιο ανεπτυγμένους τουριστικά Δήμους στην Κρήτη. Ένας Δήμος ο οποίος αναγνωρίζει την σημασία του τουρισμού και επιδιώκει μέσω συντονισμένων δράσεων την αύξηση της τουριστικής σεζόν και την προσέλκυση ποιοτικότερων επισκεπτών.

  1. Διαδικτυακή Παρουσίαση

Ξεκινώντας από την επίσημη σελίδα του Δ. Χερσονήσου βλέπουμε ότι είναι τουλάχιστον δίγλωσση, μεταφέροντας στον ξένο επισκέπτη πληροφορίες σχετικά με την περιοχή που επισκέπτεται ή πρόκειται να επισκεφθεί, αξιοθέατα, μνημεία, μουσεία.

Στην περίπτωση του Δ. Αποκορώνου βλέπουμε μια απαρχαιωμένη σελίδα μόνο στα Ελληνικά η οποία δεν προσφέρει καμία αξιόλογη πληροφορία στον ξένο επισκέπτη.

2. Applications

Ο Δ. Χερσονήσου έχει αναπτύξει μια εφαρμογή εύχρηστη για τον τουρίστα με τρισδιάστατη προβολή των πιο αξιόλογων σημείων ενδιαφέροντος και παραλιών ώστε να μεταφέρει στον υποψήφιο επισκέπτη όσο το δυνατόν καλύτερα την εμπειρία της διαμονής στον δήμο.

Επιπλέον ο επισκέπτης παίρνει πληροφορίες για τον δήμο και υπάρχει και διαδραστικός χάρτης.

Όσο για τον Δήμο Αποκόρωνα, τίποτα απολύτως. Καμία εφαρμογή για τον ξένο επισκέπτη.

 

3. Εναλλακτικός Τουρισμός

Ο Δήμος Χερσονήσου έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση των διαδρομών που μπορεί να επισκεφθεί με το ποδήλατο ο τουρίστας που ψάχνει και κάτι άλλο πέρα απο το δίπτυχο ήλιος – θάλασσα. Η παρουσίαση είναι πλήρης με πληροφορίες για τις διαδρομές, για τις κλίσεις, την απόσταση, την δυσκολία, τα τοπία, το είδος της διαδρομής φυσικά στα Αγγλικά

Δεν βρήκαμε κανένα τέτοιο στοιχείο στη σελίδα του Δήμου Αποκορώνου.

4. Social Media

Ο Δήμος Χερσονήσου έχει πλούσια παρουσία στα social media με λογαριασμούς στο facebook, instagram, twitter, pinterest και youtube

καλαίσθητη και προσεγμένη η σελίδα στο facebook.

διαφημιστικό βίντεο του δήμου διάρκειας 5 λεπτών με πλάνα του δήμου, αν μη τι άλλο εντυπωσιακό.

 

Η παρουσία του Δήμου Αποκορώνου στα social media είναι ισχνή. Υπάρχει παρουσία στα facebook, twitter,youtube

τα οποία κυρίως μας πληροφορούν για τις τοποθετήσεις του δημάρχου σε διάφορα ζητήματα και τα δημοτικά συμβούλια που έχουν γίνει. Για τον ξένο επισκέπτη; ΤΙΠΟΤΑ!

 

5. Διεθνείς εκθέσεις

Από την σελίδα τουριστικού ενδιαφέροντος www.tornosnews.gr μαθαίνουμε ότι ο Δήμος Χερσονήσου είχε παρουσία και φέτος στην παγκόσμια έκθεση τουρισμού και μοίρασε διαφημιστικό υλικό παρουσιάζοντας παράλληλα τα νέα διαφημιστικά φυλλάδια με σκοπό τόσο την αύξηση της καλοκαιρινής σεζόν όσο και την πρόσκληση οικονομικά ισχυρότερων επισκεπτών. Επίσης θα έχει παρουσία και στην Greca Panorama την μεγαλύτερη έκθεση της Πολωνίας.

Για τον δήμο Αποκορώνου.. τίποτα και εδώ, καμία συμμετοχή σε διεθνή έκθεση.

 

Συμπεράσματα:

Δεν αρκεί μόνο η φυσική ομορφιά των τοπίων, δεν αρκεί η καλοσύνη και η φιλοξενία των κατοίκων, δεν αρκεί μόνο η ιδιωτική πρωτοβουλία. Χρειάζονται μεθοδευμένα, υπεύθυνα και εξειδικευμένα βήματα για να μπορέσει ο δήμος Αποκορώνου να πλησιάσει τα πρότυπα των τουριστικά ανεπτυγμένων δήμων όπως ο Δήμος Χερσονήσου. Η κατεύθυνση που έχει πάρει ο Δήμος Αποκορώνου τολμούμε να πούμε ότι είναι λάθος και χρειάζονται δραστικά και γρήγορα βήματα προκειμένου να αντιγράψουμε τα καλώς κείμενα και σιγά σιγά να γίνουμε ένας πρότυπος Δήμος. Οι ελάχιστοι πόροι που χρειάζονται για την σωστή και αποτελεσματική προώθηση του Δήμου πρέπει άμεσα να διανεμηθούν προς την σωστή κατεύθυνση και τους κατάλληλους ανθρώπους και είμαστε σίγουροι ότι θα επιστρέψουν στο πολλαπλάσιο.