GP Μπαχρέιν: Ferrari vs Mercedes!

0
61

Ο τρίτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος της F1 ( Κυριακή 16/4, Πάσχα, στις 18:00, ΕΡΤ, ΟΤΕ απευθείας), αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς στο Σακχίρ θα φανεί ξεκάθαρα αν η Ferrari έχει τη δυναμική να περάσει τη Mercedes.
Δε θα μας εξέπληττε αν είχαμε 3ο διαφορετικό νικητή στον 3ο αγώνα της χρονιάς. Όπως το 2012 που αν θυμάστε ξεκίνησε η σεζόν με επτά διαφορετικούς νικητές σε ισάριθμους αγώνες. Στην Κίνα φάνηκε καθαρά πως θα έχουμε ένα απρόβλεπτο πρωτάθλημα με δυο διεκδικητές: Λιούις Χάμιλτον και Σεμπάστιαν Φέτελ. Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι αυτοί θα διεκδικήσουν το φετινό τίτλο. Το Κινέζικο GP αποκάλυψε δυο πράγματα: Πρώτον τη διαφορά που έχουν ο Χάμιλτον από το Μπότας και ο Φέτελ από το Ράικονεν αλλά και το πόσο κοντά σε δυνατότητες βρίσκονται η Mercedes W08 και η Ferrari SF70H.
Την Κυριακή παρά τα παιχνίδια της στρατηγικής και του καιρού οι Χάμιλτον, Φέτελ ήταν αλάνθαστοι άψογοι και τερμάτισαν στις δυο πρώτες θέσεις, όπως συνέβη και στην Αυστραλία. Ισοβαθμούν λοιπόν στην κορυφή με 43 βαθμούς και ο Χάμιλτον προβλέπει πως θα είναι η πιο αμφίρροπη μάχη τίτλου στην οποία έχει εμπλακεί (σ.σ: μάλλον ξεχνά το 2008).

Ο Πασχαλιάτικος αγώνας στο Μπαχρέιν έχει μερικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της όπως και στην Κίνα φέτος αλλά και στο Μπαχρέιν πέρυσι: Μεσαία, μαλακή, πολύ μαλακή. Όλοι οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους επτά σετ πολύ μαλακής γόμας, 4 σετ μαλακής γόμας και 2 σετ μέσης γόμας. Η στρατηγική θα παίξει κομβικό ρόλο καθώς ο αγώνας εκκινεί το σούρουπο με τις θερμοκρασίες οδοστρώματος να πέφτουν και το οδόστρωμα να δίνει ταχύτερους χρόνους.

Αναμένεται οι οδηγοί να εκκινήσουν με την πολύ μαλακή γόμα και να προσπαθήσουν να μεγιστοποιήσουν τη χρήση της. Πέρυσι η στρατηγική του νικητή Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν 3 πιτ στοπ. Είναι αρκετά πιθανόν να μη δούμε  τη μέση γόμα να χρησιμοποιείται πολύ. Επίσης είναι απίθανο να βρέξει στην έρημο. Η διαδρομή προκαλεί υπέρμετρη φθορά στα πίσω ελαστικά λόγω των βίαιων επιταχύνσεων στην έξοδο των αργών στροφών.

To GP στο Μπαχρέιν διεξήχθη για πρώτη φορά το 2004 με νικητή τον άτυχο Μ.Σουμάχερ, μάλιστα προς τιμήν πήρε το όνομά του η πρώτη στροφή. Ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είχε συμβουλέψει τους οργανωτές στη φάση της κατασκευής της πίστας. Επιπλέον το 2010 ήταν ο πρώτος του αγώνας με τα χρώματα της Mercedes. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη πίστα από τους 20 οδηγούς που θα εκκινήσουν τον αγώνα την Κυριακή με τη δύση του ήλιου είναι ο Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός έχει κερδίσει με Renault (2005, 2006) και με Ferrari το 2010. Από δυο νίκες έχουν οι Μάσα (2007, 2008), Φέτελ (2012,2013), Χάμιλτον (2014, 2015). Προφανώς στην υβριδική εποχή της F1 κερδίζει εκεί μόνο οι Mercedes που λογικά θα βρίσκονται μαζί με τις Ferrari στις δυο πρώτες σειρές της εκκίνησης.

Η διαμόρφωση της πίστας με τις μεγάλες ευθείες και τις αργές στροφές αποτελεί δυναμόμετρο για τις υβριδικές μηχανές. Πρόκειται ουσιαστικά για μια πίστα σταμάτα – ξεκίνα. Ταυτόχρονα κομβικής σημασίας για την επίτευξη ενός καλού γύρου στο Μπαχρέιν είναι η σταθερότητα στο φρενάρισμα από πολλά χιλιόμετρα αλλά και η αντοχή των φρένων.

Δεδομένου ότι οι θερμοκρασίες θα πέφτουν όσο νυχτώνει, με τον αγώνα να έχει 57 γύρους και το οδόστρωμα να είναι τραχύ δεν αποκλείεται να δούμε ακραίες επιλογές στρατηγικής. Το Σακχίρ είναι μια πίστα που πάνω απ’ όλα δοκιμάζει την πρόσφυση. Επίσης είναι ο πρώτος φετινός νυχτερινός αγώνας που θα ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί υπό το φως των προβολέων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη διαφοροποίηση της συμπεριφοράς των ελαστικών καθώς η πίστα δε μεταβάλλεται σύμφωνα με το συνηθισμένο απογευματινό μοτίβο. Πέρυσι ο νικητής ακολούθησε στρατηγική 3 αλλαγών ελαστικών, οι διαθέσιμες γόμες είναι οι ίδιες πέρυσι και φέτος.