Η μελέτη κυκλοφοριακού φόρτου μπορεί να αλλάξει το σχεδιασμό για το ΒΟΑΚ;

0
64

Το σχέδιο προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε με τίτλο «Μελέτη Στρατηγικού σχεδιασμού του ΒΟΑΚ», ενέκρινε κατά την σημερινή του συνεδρίαση υπό την προεδρία του πρόεδρου του Δημήτρη Κουνενάκη το ΔΣ του Οργανισμού.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης  ο Διευθύνων Σύμβουλος Φώτης Καζάσης ενημέρωσε το Δ.Σ. για την συνάντηση στην οποία παραβρέθηκε, και έγινε με πρωτοβουλία του Υπουργείου Μεταφορών στις 15/05 με την παρουσία εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων οι οποίοι ήταν εξαιρετικά θετικοί στην χρηματοδότηση του τμήματος Χανιά Ηράκλειο.
Εξήγησε πως η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού αφορά ολόκληρο τον ΒΟΑΚ και ότι στο πλαίσιο της μελέτης θα υλοποιηθεί μελέτη κυκλοφοριακών φόρτων για το σύνολο του δρόμου και για όλη τη διάρκεια του έτους. 
Αν και η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού αφορά ολόκληρο τον ΒΟΑΚ η αρχική τεχνική μελέτη δεν αλλάζει τον σχεδιασμό καθώς προβλέπει την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο στο πυρηνικό του τμήμα από Χανιά (Σούδα) έως Ηράκλειο (Λινοπεράματα). 
Διευκρίνισε ότι η μελέτη κυκλοφοριακών φόρτων αποτελεί βασικό στοιχείο για τον χαρακτηρισμό των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του δρόμου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του kriti24.gr αυτό σημαίνει ότι η μελέτη αυτή θα δείξει εάν κάποια τμήματα μπορούν να παραμείνουν δίιχνα ή αν λόγω κυκλοφοριακού φόρτου πρέπει να μετατραπούν σε τετράιχνα.
Αυτό είναι σημαντικό καθώς σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες αν και είναι αρκετά δύσκολο, παρόλα αυτά είναι πιθανόν να ζητηθεί να αλλάξει ο αρχικός σχεδιασμός και να περιλάβει και το Τμήμα Χανιά-Κίσαμος ή ίσως σε πρώτη φάση το Τμήμα Χανιά-Ταυρωνίτης.
Ο κ. Καζάσης δήλωσε ακόμη ικανοποιημένος για το γεγονός ότι ο Ο.Α.Κ. Α.Ε. ανέλαβε τον ρόλο της Διευθύνουσας στην μελέτη για ολόκληρο τον ΒΟΑΚ (προϋπολογισμού 4 εκ €, ποσού που θα προκύψει από την τεχνική στήριξη του ΕΣΠΑ 2014-2020).
Αναφερόμενος στα ειδικά χαρακτηριστικά του καινούριου δρόμου ανέφερε ότι για το τμήμα στο Καλάμι Χανίων όπου υπάρχει μείζον πρόβλημα με κατολισθήσεις βράχων, προτείνεται κατασκευή σήραγγας 1.200 μέτρων.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ελήφθησαν ακόμη ομόφωνα αποφάσεις για υπηρεσιακά θέματα αλλά και θέματα ειδικού ενδιαφέροντος όπως:
2.Ενόψει της αναγκαιότητας της εφαρμογής της νέας Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την διαχείριση των υδατικών πόρων ο Ο.Α.Κ. Α.Ε. προχώρησε σε υπογραφή συμβάσεων με φορείς που διανέμουν νερό.
3. Εγκρίθηκε η γεωτεχνική έρευνα η μελέτη του Ανισόπεδου Κόμβου Πανασού τμήμα του έργου Ολοκλήρωση κατασκευής της οδού Αγ. Βαρβάρα-Απομαρμά.
4. Αποφασίστηκε η αποδοχή μελέτης με τίτλο «Αρχική Τεχνική Μελέτη Αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο από Χανιά (Σούδα) έως Ηράκλειο (Λινοπεράματα)» στα πλαίσια της σύμβασης με τίτλο «Παροχή υπηρεσιών συμβούλου-οίκου για την υποβοήθηση της υπηρεσίας στην εκπόνηση μελετών κατά τμήματα και στη δημοπράτηση των έργων.
5. Δόθηκε το πράσινο φως για έγκριση μελετών στο τμήμα του ΒΟΑΚ του Νομού Λασιθίου της σύμβασης που αφορά το τμήμα «Παχειά Άμμος-Σητεία του ΒΟΑΚ» και στη δημοπράτηση των έργων.
6. Εκκινεί η διαδικασία προκήρυξης και τευχών δημοπράτησης για την κατασκευή του έργου «Ολοκλήρωση της κατασκευής του Kόμβου Κοκκίνη Χάνι του ΒΟΑΚ».
7. Υποβολή της πράξης «Αντικατάσταση παλαιάς υδρομάστευσης Λαχιανών-Υδραυλικά έργα νέας υδρομάστευσης, επεξεργασίας του νερού της και διασύνδεσης της με τα δίκτυα ύδρευσης της Δ.Ε.Υ.Α.Β.Α.» στο Ε.Π. Κρήτη 2014-2020.
8. Έγκριση σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ ΔΕΥΑ Σελίνου, Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε για την πράξη «Έργα μεταφοράς λυμάτων και εγκατάσταση επεξεργασίας αστικών λυμάτων Παλαιόχωρας-Κουντούρας Δήμου Καντάνου-Σελίνου».