Γ.Γ. Υπ. Υποδομών: Οι ημερομηνίες για τον ΒΟΑΚ και το αεροδρόμιο Καστελίου

0
88

Ανακοινώσεις για τον διαγωνισμό για τον ΒΟΑΚ –  Για το αεροδρόμιο Καστελίου στόχος είναι η εγκατάσταση του Παραχωρησιούχου για την εκτέλεση των εργασιών πριν από το τέλος του 2018 – Οι αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης

Στα δύο μεγάλα έργα που αφορούν στην Κρήτη αναφέρθηκε σήμερα, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες κατα την ομιλία του στις εργασίες του 2oυ συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών που διεξάγεται στην Αθήνα.

Ειδικότερα, ο γενικός γραμματέας σε ότι αφορά στην δημοπράτηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) είπε τα εξής:

«Ο ΒΟΑΚ αποτελεί το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης στην Ελλάδα με συνολικό κατασκευαστικό προϋπολογισμό που αγγίζει περίπου το 1,6 δις €. Αναμένεται να προσελκύσει διεθνή επενδυτικά κεφάλαια αλλά και ισχυρούς ομίλους που ειδικεύονται στην κατασκευή και λειτουργία παρόμοιων έργων.
Είναι το πρώτο έργο παραχώρησης που θα δημοπρατηθεί με βάση τον καινούριο Νόμο για τις παραχωρήσεις, τον Νόμο 4413/2016.
Οι υπηρεσίες μας και οι τεχνικοί τους σύμβουλοι βρίσκονται στην τελική φάση της σύνταξης των τευχών δημοπράτησης.
Ο Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, την ερχόμενη εβδομάδα με δημόσιες δηλώσεις του, θα παρουσιάσει το περιεχόμενο και τις λεπτομέρειες της διαγωνιστικής διαδικασίας που φιλοδοξούμε να αναδείξει ανάδοχο το πρώτο εξάμηνο του 2019.»

Σε ότι αφορά στο διεθνή διαγωνισμό για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης για το Νέο Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι Πεδιάδος ο κ.Βούρδας είπε πως οι αλλαγές που περιλήφθηκαν στα Τεύχη Δημοπράτησης του Έργου συνίστανται στην:

«• Αύξηση του ελάχιστου ποσοστού συμμετοχής του Δημοσίου στην Εταιρεία Κατασκευής και Λειτουργίας του Νέου Αερολιμένα το οποίο διαμορφώθηκε σε 46% με βάση την Προσφορά του Παραχωρησιούχου.

• Ριζική τροποποίηση του τρόπου επιλογής με ανοικτή διαδικασία και διεθνή διαγωνισμό του Ανεξάρτητου Μηχανικού και με ουσιαστική συμμετοχή του Δημοσίου σε αυτόν, με παράλληλη θέσπιση διαδικασίας για την άμεση αντικατάστασή του, εφόσον αυτό ζητηθεί από το Δημόσιο. Ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός ολοκληρώθηκε πρόσφατα.

• Παρεμβάσεις στα ελάχιστα τεχνικά στοιχεία του διαγωνισμού (καθορισμός συγκεκριμένων υψηλών προδιαγραφών για βιοκλιματικό κτίριο του Αεροσταθμού κατά ΚΕΝΑΚ, θέσπιση ελάχιστου περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Αερολιμένα, ειδικοί όροι για την αρχιτεκτονική του κτιρίου κλπ).

• Παρεμβάσεις σε θέματα που αυξάνουν την κοινωνική αποδοχή του Έργου, με αύξηση του ανταποδοτικού τέλους προς την Αυτοδιοίκηση στο ύψος του 2% επί των ακαθαρίστων εσόδων του Αερολιμένα.

• Ευελιξία μεταβίβασης μετοχών του Παραχωρησιούχου σε διάφορα επενδυτικά κεφάλαια (privateequity), κεφάλαια επενδύσεων σε υποδομές (infrastructurefunds), συνταξιοδοτικά κεφάλαια (pensionfunds), ή/και ασφαλιστικές εταιρείες.

• Αποφασιστική προώθηση των απαλλοτριώσεων με τη νέα διαδικασία του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης διαθεσιμότητα του χώρου για την εκτέλεση του έργου πριν από την έναρξη της Περιόδου Παραχώρησης και πρόδρομες αρχαιολογικές εργασίες.

Εντός του προσεχούς διαστήματος προβλέπεται η ανακήρυξη του Οριστικού Αναδόχου του Έργου και η αποστολή των στοιχείων στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τη διενέργεια του προσυμβατικού ελέγχου.

Στόχος είναι η εγκατάσταση του Παραχωρησιούχου για την εκτέλεση των εργασιών πριν από το τέλος του 2018.»